familia_sanchez_roig_no_ens_conformem_caritas_barcelona_campanya

#NoEmConformo

No ens conformem

Seguim treballant per una societat que garanteixi la igualtat d’oportunitats

Us presentem la família Sànchez Roig. Està formada per quatre membres, tots ells amb les seves preocupacions. I és que, aquesta família, pateix les múltiples cares de la pobresa que atenem des de Càritas: precarietat laboral, manca d’habitatge digne, ingressos insuficients…

Montserrat Roig

Dia a dia, atenem persones com la Montserrat, l’àvia de la família Sànchez Roig. Amb la seva pensió, col·labora en l’economia familiar però pateix en silenci la impossibilitat d’arribar a final de mes. Cada mes, la Montserrat treu els diners de la pensió que li queda i li dóna a la seva filla, la Rosa. Ella tan sols es guarda 50€ per pagar subministraments i menjar perquè està disposada a donar-ho tot per la seva família. Res és tan important com ells.

A Catalunya, un 16% de les persones grans viuen en risc de pobresa i exclusió social. I és que 58.854 avis i àvies van cobrar, l’any 2017, una pensió no contributiva de 369€ al mes. Això succeeix en una societat en què els avis, sovint, són els sustentadors principals de les famílies ja que més de 90.600 llars no tenen cap ingrés. A Càritas no ens conformem amb la vulnerabilitat de la gent gran. Segur que tu tampoc.

José Manuel Sànchez

Cada dia veiem moltes persones com el José Manuel, el pare de la família. Des de fa un parell d’anys, va encadenant contractes temporals que no li permeten fer front a totes les despeses que té la família. Cada setmana té la mateixa angoixa: no saber si treballarà la setmana següent. Aquesta incertesa pot amb ell i amb els seus ànims però intenta mostrar-se fort davant la seva dona Rosa i el seu fill Íker.

Com el José Manuel, un 12% dels treballadors catalans són pobres. Malgrat tenir una feina, no arriben a final de mes. Tot i que les dades d’atur dels últims mesos hagin descendit a Catalunya, la precarietat continua: un 46,5% dels aturats fa més d’un any que no troba feina i 233.000 persones amb jornada parcial voldrien treballar més hores però no troben cap feina. A Càritas no ens conformem amb la precarietat laboral. Segur que tu tampoc.

Rosa Roig i Íker Sànchez

Atenem nens com l’Íker, el petit de la família Sànchez Roig. És fill únic, té 10 anys i ja comença a entendre la realitat en què viu. La seva mare, la Rosa, se sent culpable de no poder-li oferir una infància sense preocupacions. A l’escola, molts nens el deixen de costat perquè mai porta el material que demanen i sempre l’ha de compartir amb els altres companys. Malgrat ser-ne conscient, la Rosa s’esforça molt per donar-li les mateixes oportunitats que tenen els altres nens i nenes però, per fer-ho necessita una feina. La Rosa té 55 anys i ha esgotat la prestació d’atur però ella mai desisteix en la cerca de feina. L’esperança és l’últim que es perd.

Un de cada quatre infants a Catalunya està en risc d’exclusió social. A més, un 32,5% de l’alumnat més pobre abandona el sistema educatiu en els estudis bàsics. I el que és encara més preocupant: un 80% dels infants que pateixen una situació de pobresa corren el risc de convertir-se en adults empobrits. A Càritas no ens conformem amb aquest espiral de pobresa. Segur que tu tampoc.

90600_LLARS_SENSE_INGRESSOS

llars a Catalunya no tenen ingressos

dades1

és la taxa de pobresa i exclusió social a Catalunya

precarietat-laboral-càritas

de treballadors pobres a Catalunya

Amb tu pot ser possible, sense tu és impossible

Què fem per les famílies que estan en aquesta situació?

Càritas dóna suport a les famílies i els infants per tal que puguin atendre les seves necessitats des d’una visió integral i amb una dimensió comunitària. Els pares i mares necessiten recursos, suport i temps per cuidar de manera integral la família, per això ens hi dediquem de manera especial. Des d’aquest punt de vista, tenim serveis orientats a oferir una atenció integral a les famílies que els permeti superar les causes de la seva situació i atendre les necessitats específiques que tenen. Cuidem de manera especial els infants, adolescents i joves, amb qui treballem de manera preventiva per tal d’evitar situacions de risc.

Comença ara canviant el món. Col·labora amb Càritas i fes que el teu compromís millori el món.

Col·labora amb nosaltres

Fes un donatiu

També pots fer els donatius en aquestes entitats de crèdit:
EMERGÈNCIA COVID-19: ES83 2100 5000 5002 0022 7591
ES12 2100 0965 5102 0001 0269 LA CAIXA
ES59 0081 0603 0600 0106 2212 SABADELL ATLÀNTIC
ES59 3025 0002 4014 3327 0208 CAIXA D’ENGINYERS
ES46 0182 6035 4100 0075 7164 BBVA

Si fas una transferència envia'ns les teves dades personals i el comprovant de la transferència a atenciodonant@caritas.barcelona

imatge de tancament

Un no per a ningú